Of liever direct iemand aan de telefoon? Bel 010 - 436 04 25!
Op deze FAQ pagina vindt je de meest gestelde vragen en antwoorden van Segway Rotterdam. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
Een Segway is een elektrisch aangedreven, zelfbalancerend eenpersoons vervoermiddel. Je bestuurt de Segway met je lichaam. Door naar voren te leunen gaat de Segway vooruit en door naar achteren te leunen rijdt de Segway naar achteren. Hij stopt wanneer je rechtop staat. De juiste balans vinden is niet moeilijk omdat de Segway zelfbalancerend is. Het is een beetje skiën op het droge maar dan kinderlijk eenvoudig. Kijk op de pagina ‘Wat is een Segway’ voor meer informatie.
De Segway kan bestuurd worden door personen vanaf 16 jaar. Segway Rotterdam zorgt voor een helm, het is verplicht om deze te dragen tijdens de tour. Ook is het belangrijk dat je goede schoenen draagt, dus geen hakken of slippers. Kijk op de pagina ‘Wat is een Segway’ voor de verkeersregels.
Bij Segway Rotterdam staat veiligheid voorop. Er gaat altijd een goed getrainde en ervaren gids mee met de tour. Ook zijn de Segways van Segway Rotterdam begrensd, waardoor ze 7 km per uur gaan in plaats van de 20 km per uur die de Segway kan. Dit is wel zo relaxed en toch net iets veiliger! Ten slotte wordt ervoor gezorgd dat de Segways altijd goed en zorgvuldig onderhouden zijn als er gebruik van wordt gemaakt. Kijk op de pagina ‘Veiligheid’ voor meer informatie.
Voor een up to date overzicht van vertrektijden en dagen, klik hier!
Voor groepen is het ook mogelijk om een tour in te plannen buiten dit vertrekschema.
De Segway Tour start en eindigt op de Parkhaven, tegenover de Euromast (navigatie Parkhaven 20).
Prijzen zijn vanaf €47,50 p.p. (Op dit moment is er een leuke kortingsactie van €10,00 korting per persoon!), voor al onze tours en combinaties kan je hier klikken.
Tickets voor een Segway Tour koop je makkelijk en snel online. Een kaartje kopen via het online reserveringssysteem is veilig. De tickets kun je betalen met iDeal of creditcard. In de agenda zie je direct het overzicht van alle tours. Daarnaast is het mogelijk om de Segway Tour te combineren met een andere activiteit, lunch, borrel of diner. Na het afrekenen ontvang je de tickets in de mailbox. Deze digitale tickets zijn de toegangskaarten.
Wanneer de betaling voldaan is, krijgt je hiervan een bevestiging per e-mail van Ogone en een e-ticket.
Tot 5 dagen vooraf kan de reservering kosteloos gewijzigd worden. Dit kan telefonisch via: 010-436 04 25 of door een e-mail te sturen naar info@segwayrotterdam.nl. Klik hier voor de annuleringsvoorwaarden.
Nadat de betaling ontvangen is, krijgt u een e-mail met daarin de betalingsbevestiging. Direct daarna ontvangt u een tweede e-mail welke uw entreebewijs is.
Wanneer je alleen een ticket hebt geboekt voor Segway Rotterdam is het geen probleem dat je het ticket niet kan printen. Wij raden je dan wel aan om even het ticketnummer (4 cijfers) op te schrijven en ter controle te laten zien. Bij een succesvolle boeking kom je op onze passagierslijst te staan. Wanneer je een combinatie ticket hebt geboekt is het wel van belang dat je het ticket ten minste 1x uitprint en meeneemt. Indien je thuis geen printer hebt, raden wij je aan om je te melden op de Parkhaven 9 op de Zwarte Zwaan zodat wij daar het ticket voor je kunnen printen.
Wanneer de e-mail met daarin je ticket niet binnen enkele minuten is aangekomen, kan dat twee dingen betekenen;
1) De e-mail is in je spam filter terecht gekomen. In dat geval dien je in je spam filter te kijken of bij ongewenste e-mail of daar het ticket in terecht is gekomen. Kan je dit niet meer terug zien, dan raden wij je aan om een ander e-mail adres aan ons door te geven via e-mail info@segwayrotterdam.nl of per telefoon 010-436 04 25.
2) Het e-mail adres is niet correct genoteerd. Je kunt bij twijfel het beste even contact opnemen met Segway Rotterdam om het juiste e-mail adres door te geven. Dit kan je doen door een e-mail te sturen naar info@segwayrotterdam.nl of te bellen naar 010-436 04 25.
In het centrum van Rotterdam is alles betaald parkeren en kan je betalen met een PIN-pas, creditcard of door middel van 06-parkeren. Wij raden je aan om de auto te parkeren op de parkeerplaats bij de Parkhaven. Dit is de dichtstbijzijnde parkeerplaats. Bij de Parkhaven wordt gebruik gemaakt van kentekenparkeren, dit kan je doen via de Parkmobile app, via de parkeerautomaat* op de Parkhaven of je kan je auto aanmelden bij restaurant De Zwarte Zwaan, hiermee bespaar je een hoop wachttijd bij de parkeerautomaat.
*LET OP: Het kan druk zijn bij de parkeerautomaat! Houdt rekening met een eventuele lange wachttijd bij de parkeerautomaat op de Parkhaven.
De dichtstbijzijnde invaliden parkeerplaatsen zijn:
Ja, wij zullen elke maand tours verzorgen. Afhankelijk van de weersomstandigen (ijzel/ hevige sneeuwval) kan het voorkomen dat in de maanden november t/m februari tours niet doorgaan en/of verplaatst worden.
Het is helaas niet mogelijk om met de tour mee te gaan als je slecht ter been bent.
Er is geen einddatum gebonden aan de Segway Rotterdam cadeaubon. De cadeaubon komt dus niet te vervallen.
Je kunt gebruik maken van de faciliteiten van De Zwarte Zwaan, naast de opstapplaats van de tour.
Bij restaurant De Zwarte Zwaan op de de Parkhaven 9 kan je heerlijk dineren en borrelen van woensdag t/m zondag. Voor de openingstijden van restaurant De Zwarte Zwaan, klik hier. Ben je met 20 personen of meer? Dan openen wij de deuren graag eerder voor een gezellige lunch.